signeratemelie.blogg.se

Skriver om det jag älskar: livet, njutningen, träningen och maten.

Glutenfria proteinscones

Kategori: Frukost

Som ni säkert förstått så älskar jag scones. Det gör lördagen komplett :)!
Idag testade jag ett nytt recept eftersom jag undviker fruktos och fruktaner. Det blev faktiskt riktigt bra!
 
Ingredienser:
0,75 dl havregryn
0,25 dl bovetemjöl
1/2 tsk fiberhusk
1/2 tsk bakpulver
1 msk kokosmjöl
1 ägg + 1 äggvita
15g vaniljprotein
Ca 1/2 dl naturell yoghurt
1 nypa salt
Lite kanel och kardemumma
 
Jag mixade allt och lade upp två scones på ett bakplåtspapper, sedan in i ugnen på ca 225 grader i 10 minuter.
Serverade med mosad avokado, keso, ruccola och paprika. Ja och kaffe såklart!
 
 

KOMMENTARER:

  • sara säger:
    2014-05-29 | 16:26:33
    Bloggadress: http://sararodett.blogspot.se

    Ja, laxbullarna är helt klart värda att testas! :-D Härlig blogg du har med fina recept!

    Svar: Tack :)! Jättekul att få höra. Ja men jag måste verkligen testa de där laxbullarna! :)
    signeratemelie.blogg.se

  • frukallgren.blogg.se säger:
    2014-06-05 | 21:12:42
    Bloggadress: http://frukallgren.blogg.se/

    åh vad gott! Detta ska jag testa :D

    Svar: De är jättegoda :)!
    signeratemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här: