signeratemelie.blogg.se

Skriver om det jag älskar: livet, njutningen, träningen och maten.

Benpass och härlig återhämtning

Kategori: Styrketräning

Mitt benpass satt som ett smäck idag. Allt bara stämde in. Slog personbästa i flera av övningarna. Troligvis pga att jag varken slarvat med sömnen eller maten. Jag är ändå MYCKET svag i benen. Har alltid varit tyvärr men för ca 2 år sedan fick jag en kraftig muskelbristning i baksida lår vilket innebar att jag knappt kunde gå i nästan ett år. Så jag har en del att ta igen...men idag kändes benen riktigt pigga. 
 
Dagens benpass:
  • Knäböj 4x7
  • Leg extension 3x6
  • Leg curl 4x10
  • Hip adduktion 4x10
  • Hip abduktion 4x10
  • Gående utfall med vikt 4x10
  • Tåhävningar 3x20
  • Musslan 3x20
  • TRX Pistols 3x10
Passet tog ungefär en timme, helt perfekt ;)!
 
Efter det blev det en lunch på stan med lax, potatismos och hollandaisås. Jora, lyxlivet ;)!
 

KOMMENTARER:

  • GoForFit säger:
    2014-05-16 | 18:12:47
    Bloggadress: http://goforfit.se

    Låter som ett GRYMT pass! Och lunchen såg inte fel ut alls! :)

    Svar: Riktigt skönt var det och laxen var gudomlig...den smälte i munnen. Lyckad fredag med andra ord :)!
    signeratemelie.blogg.se

  • Sofie säger:
    2014-05-16 | 19:47:20
    Bloggadress: http://sofiemalmgren.blogg.se

    Åh ser verkligen smaskens ut! :)

    Svar: Jättesmaskens ;)
    signeratemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här: