signeratemelie.blogg.se

Skriver om det jag älskar: livet, njutningen, träningen och maten.

Ut med skiten!

Kategori: Allmänt, Motivation

Jag är en godisråtta in i benet...ja in i själen. Jag älskar allt sött och får aldrig nog. Som tur är tar jag ofta förnuftet till fånga och det blir kanske inte varje dag men tyvärr kanske lite för mycket. Bryr mig inte om vikten men det är mitt mående inombords. Jag saknar energi, mitt blodsocker går bananas och jag blir tröttare och mer lättirriterad. Jag har väldigt svårt att ta en godisbit och sedan är det nog utan det blir mer... och mer... :P. 
 
Under vissa perioder tidigare har jag undvikit godis, chips och choklad. Det har varit jobbigt men bara ca 3 veckor sedan är det en enkel match :). Nu är det dags igen! Ska undvika godis, chips och choklad. Jag vet att jag kommer må mycket bättre, jag kommer få i mig mer näring och därmed en högre energi. Nu får det vara nog! Nu ska jag ta och undvika sötsakerna ett tag framöver för att få bättre resultat av träningen och för att jag ska bli en lite trevligare person. 
 
 

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2014-06-04 | 11:03:28
    Bloggadress: http://saraemilias.blo.gg

    Skulle också behöva godisstrejka lite :)

    Svar: Hehe ja det är inte helt fel ibland. Kan vara bra med en liten paus i alla fall :)!
    signeratemelie.blogg.se

  • Sara säger:
    2014-06-04 | 11:03:28
    Bloggadress: http://saraemilias.blo.gg

    Skulle också behöva godisstrejka lite :)

Kommentera inlägget här: