signeratemelie.blogg.se

Skriver om det jag älskar: livet, njutningen, träningen och maten.

Efter jogg gröten

Kategori: Frukost, Löpning

 
Vaknade 05.05 av katten (som vanligt). 20 minuter kvar till väckaren skulle ringa så jag klev upp ändå. 
Morgonjogg stod på schemat: 6km. Mitt mål var att öka farten med 30sek/km. Tänkte att det skulle bli ganska enkelt... det är ju bara i 6 km ;). Men pyttsan vad jobbigt det var. Benen var sega, kroppen var inte vaken och tom på energi. Men om jag fixade det?! Japp och jag är såååå stolt över mig själv och min kropp. 
 
Nu favvo-frukost bestående av en stooooor portion havregrynsgröt med hallon och jordnötssmör. Visste ni förresten att kolhydrater är det viktigaste att få i sig direkt efter träning?! Nu har jag i alla falll fått en rejäl portion!

KOMMENTARER:

  • Frida säger:
    2014-06-11 | 10:38:05
    Bloggadress: http://ontheedge.blogg.se

    Wow, det är ju ganska mycket att öka med 30 sek per kilometer! Har du några bra tips på hur man kommer igång och orkar jogga längre sträckor sådär? :)

    Svar: Hihi, ja jag är lite nöjd :)! Intervaller är nyckeln, i alla fall för mig. På senare tid har jag börjat köra lite längre intervaller: ca 4min, joggvila 2 min och upprepa 4 gånger. Det har gjort susen för mig. Och lite tjurskalle såklart ;)! Testa!
    signeratemelie.blogg.se

  • Malin säger:
    2014-06-26 | 06:52:40
    Bloggadress: http://malin-malins.blogspot.se

    En av mina favvisfrukostar oxå. Jordnötssmör <3

    Svar: Jordnötssmör är ju så otroligt gott ;)!!!!
    signeratemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här: