signeratemelie.blogg.se

Skriver om det jag älskar: livet, njutningen, träningen och maten.

Rosa grötmorgon

Kategori: Frukost

 
 

Vad hände, jag sov ELVA timmar inatt! Har jag inte gjort på åratal tror jag :P. Sambon jublade när han såg min chockade min. Somnade otroligt tidigt igår och sov som en stock till imorse. Inte illa :)! Jag är sååå nöjd. Förmodligen är det alla arbetstimmar + träning de sista två dagarna som gjort mig dödligt trött. 11 timmars jobb per dag + ca 1,5 timme på gymmet. Man blir trött!

Imorse kände jag för att skapa en rosa gröt. Äääälskar rosa ;)!

Ingredienser:

  • 1 dl havregryn
  • 3 dl vatten
  • Frysta jordgubbar som tinats och värmts till en "sylt"
  • Vaniljpulver och några droppar Stevia
  • Och en nypa salt såklart ;)
  • 2 äggvitor för att det blir så fluffigt!!

Blanda allt och låt koka till en lämplig konsistens. Knäck i äggvitorna. Ta mixerstav och mixa till en slät gröt. Toppa valfritt!

Jag mixade även någon enstaka jordgubbe med kvarg och sötning som jag toppade gröten med tillsammans med banan och kakaons. 

Kommentera inlägget här: