signeratemelie.blogg.se

Skriver om det jag älskar: livet, njutningen, träningen och maten.

Test av löpformen

Kategori: Löpning

Ett stort tips när man löptränar är att man testar löpformen med jämna mellanrum. Både på grund av att du då ser var du befinner dig, kan sätta upp mål och det bästa: att du ser hur du utvecklar dig. Det är ju bara så roligt när man ser att träningen fått resultat.
 
Jag gjorde ett test idag. Jag sprang först ca 3km i lugnt tempo och sedan testade jag hur snabbt jag kunde springa på 6 minuter. Testet utförde jag på plan mark. Men man kan ju testa hur som helst huvudsaken är att man tar samma runda under relativt liknande förutsättningar (så att det inte är vindstilla ena dagen och storm andra dagen). Jag är lite smått besviken på mitt egna resultat men jag påminner mig om att jag relativt nyss börjat löpträna igen lite mer seriöst efter en längre skada.
 
Kommentera inlägget här: