signeratemelie.blogg.se

Skriver om det jag älskar: livet, njutningen, träningen och maten.

Sjätte dagen på min nya kost

Kategori: Frukost

Nu är jag inne på sjätte dagen men min nya kost där jag undviker fruktos och fruktaner då jag misstänker allergi. Det har varit ganska jobbigt, aldrig har en frukt känts så lockande. Och man kan bli förvånad över hur många varor som egentligen innehåller fruktos, det är helt galet mycket... 
Magen då? Den har varit tipptopp under hela veckan som gått. Jag har mått super...ingen magkatarr trots flertalet koppar kaffe (min mage brukar protestera kraftigt efter två koppar och sen är det kört resten av dagen). Och mina andra symptom som uppkördhet, diarré och uppsvälld mage har minskat kraftigt. Antingen så har jag bara en bra period just nu eller så har jag äntligen funnit vad som jag inte tål...
 
Det blir en hel del avokado istället vilket tydligen ska vara helt okej. Tur är väl det för jag skulle inte kunna leva utan det ;). Frukosten då? Idag bestod den av havregrynsgröt med vaniljprotein och jordnötssmör, en kopp kaffe och riskaka med avokado, såklart.
 
Idag ska jag testa min löpform... Återkommer om det men längtar!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma Mindy säger:
    2014-05-22 | 11:37:03
    Bloggadress: http://blondis81.blogg.se

    Avokado är så gott :)

    Svar: Fruktansvärt gott :)!
    signeratemelie.blogg.se

  • Anonym säger:
    2014-05-22 | 12:12:47

    Gott med avokado :D

    Svar: Såå fruktansvärt gott!
    signeratemelie.blogg.se

  • madde säger:
    2014-08-19 | 19:49:46

    Hej! Vad är det för livsmedel du har undvikit? gör du det fortfarande? jag är nämligen inne på att prova också, funderar på om jag kan ha fruktosmalabsorbtion då min mage är störd!=) /Madelene

    Svar: Hej Madde! Du, jag har undvikit det mesta ;)! Ett tag var det 4 veckor laktos, efter det 2 veckor gluten (efter råd av läkare). När det inte gav något resultat och läkaren inte visste provade jag lite själv. Jag uteslöt rött kött ett tag, åt bara vegetariskt i 2 veckor. Men inget gav något resultat, det blev snarare bara värre. Ägg har jag testat. Tills jag började utesluta fruktos och fruktaner. Det var ett rent h-vete att utesluta fruktaner och fruktos då det finns dolt i det mesta. Men jag var tvungen att vara totalt strikt i en vecka. Magen mådde kanonbra. Nu kan jag äta vissa frukter som t.ex. banan och bär men annars utesluter jag frukt eller äter det i mindre mängder. Jättetråkigt men värt det. Det är så jobbigt när magen krånglar. Men testa frukt...tydligen är det en stor del av befolkningen som är lite överkänsliga och jag verkar vara en av dem.
    Lycka till! Berätta gärna hur det gick, jag brukar vara nyfiken när det gäller sånt här ;)!
    signeratemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här: