signeratemelie.blogg.se

Skriver om det jag älskar: livet, njutningen, träningen och maten.

Sämsta träningspasset

Kategori: Styrketräning

Igår vaknade jag efter att ha sovit i princip 9 timmar vilket är länge för mig. Pressade in ett träningspass innan frukost med sambon. Laddade med aminosyror och kaffe, kommer gå super tänkte jag. Men ICKE! Det gick otroligt dåligt. Orken var inte där, känslan var inte där. Kände det direkt under uppvärmningen att benen var väldigt tunga, pulsen högre än vanligt. Besvikelsen var ganska stor - hade längtat efter ryggpasset...sparat det för att kunna njuta av att inte ha någon tidspress under helgen. Men usch, jag klarade inte ens hälften....HÄLFTEN! Det är otroligt lite. Försöker fundera på vad det kan bero på; troligtvis kosten. Jag har ätit mycket men lite av näringsriktig mat. Det har blivit bröd, lite godis, lite glass, för lite av protein och bra fettkällor. Gör om, gör rätt. Jag slås av hur viktig kosten faktiskt är för mig och hur mycket den gör.
Sen är det av stor vikt att jag körde ett långdistanspass kvällen innan (men det har jag gjort förr och det har gått bra att träna dagen efter ändå). Troligtvis gick alla mina förråd åt under långdistanspasset och jag hann inte ladda in ny bra energi. Så till alla er där ute som tränar: ÄT!!!
Kommentera inlägget här: